נשלל החשד: לא נמצא שמן בים שעלול לזהם את החופים

    נתי קאליש No Comments on נשלל החשד: לא נמצא שמן בים שעלול לזהם את החופים

    אמש הודיע המשרד להגנת הסביבה על חשד להימצאות כתם שמן בים התיכון מול חופי ישראל העלול לזהם את החופים | לאחר בדיקה, הממצאים בשטח שללו הימצאות שמן או נגזרותיו והביאו להחלטה לסגור את תקרית האירוע

    צילום: Moshe Shai/Flash90
    8:46
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הממצאים שעלו עד כה בבדיקות ובסיורים שביצע המשרד להגנת הסביבה יחד עם צה"ל, כוחות הביטחון, משרדי ממשלה אחרים וגופים אחרים, נערכה בחיפה הערכת מצב בראשות השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג; מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן; סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה, יצחק בן דוד (בנדה); רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית שניהל את האירוע; וגורמי המקצוע.

    הממצאים בשטח נכון לשעה זו ששללו הימצאות שמן או נגזרותיו, הוצגו בהערכת המצב, והביאו להחלטת השרה להגנת הסביבה, לסגור את תקרית האירוע הלאומי-Tier-3, שעליה הכריז המשרד אתמול (ג') בעקבות חשד פוטנציאלי לכתם שמן בלב ים מול חופי ישראל.

    השרה החליטה, במקביל לסגירת האירוע הלאומי ברמה 3, להחזיר את הכוחות ומכלול כלי השייט ספינות ואוניות מהים אך יחד עם זאת, להמשיך לאייש בשלב זה את חדר המצב של המשרד להגנת הסביבה בחיפה. כמו-כן, ייפרסו מחר מפקחי היחידה הימית לאורך החופים כדי לאתר ממצאים חשודים באם יהיו כאלה. רמת הכוננות ברשויות החופיות תרד, אולם הן יונחו לשמור על ערנות.

     



    0 תגובות